Obchodovanie patrí medzi každodenné ľudské činnosti už veľmi dlho. Tráviť čas na internete je už aj u nás pre množstvo ľudí súčasťou všedného dna. Otázka je, či tieto dve bežné činnosti ľudia spájajú alebo nie. V jednoduchosti, či kupujú a predávajú ľudia veci aj na internete.
Preto zrealizovala spoločnosť Gémius v spolupráci s partnermi Petit Press, Ringier a Zoznam štúdiu o internetovom obchode za rok 2009.
Všetci z opýtaných respondentov na Slovensku už o možnosti nakupovania cez internet počuli. To znamená, že na zvyšovaní informovanosti o možnosti nakupovania cez internet medzi užívateľmi internetu nie je potrebné pracovať.
Viac ako ¾ slovenských internetových užívateľov už cez internet nakupovalo. Približne polovica slovenských internetových užívateľov, ktorí si minulý mesiac kúpili niečo cez internet sa vyjadrila, že za toto obdobie minuli na nákupy cez internet menej ako 200€. Jeden z dvadsiatich minul cez 500€. Vnímanie nakupovania cez internet je jednoznačne pozitívne.
Dve hlavné charakteristiky popisujúce nakupovanie cez internet podľa najväčšieho množstva respondentov sú skutočnosti, že internetové nakupovanie je v porovnaní s nakupovaním v tradičných obchodoch lacnejšie a menej náročné načas. Len ¼ respondentov vníma nakupovanie cez internet ako riskantné a menej ako 1/10 si myslí, že je to zložité. Medzi tromi zo štyroch slovenských internetových užívateľov, ktorí sa zúčastnili tohto zisťovania je možné rozlišovať dve hlavné skupiny príležitostných (nakupujú zhruba raz ročne) a pravidelných (nakupujú na mesačnej báze) on-line nakupujúcich.
Obľúbenosť vyhľadávačov na porovnanie cien je výrazná, keďže viac ako dvaja z piatich on-line nakupujúcich sa vyjadrili, že už predtým takúto web stránku použili . Najobľúbenejšími vyhľadávačmi na porovnanie cien na Slovensku sú najnakup.sk, pricemania.sk a najnizsieceny.sk Najobľúbenejší vzor vyhľadávania produktov alebo služieb, ktoré sa kupujú cez internet je využitie vyhľadávačov a prehľadávanie ponúk internetových obchodov.
Tento blog bude mat za úlohu predstavovať a širšie oboznámiť verejnosť s obchodovaním na internete ako aj sprostredkovať najnovšie trendy z oblasti. E-commerce bude hlavnou náplňou článkov, spolu s rôznymi stratégiami, čo sa predaja, alebo kúpy na internete týka.
(Údaje boli zozbierané v období od 10. Do 15.júna 2009. Dotazníky boli zobrazované na webových stránkach: cas.sk, sme.sk a zoznam.sk. Konečná vzorka pozostávala z 1500 dotazníkov, ktoré vyplnili slovenskí internetoví užívatelia vo veku od 15 rokov. Štrukturálne údaje boli čerpané z AIM Monitor.)
Celá debata | RSS tejto debaty