V prvom článku ste dostali pod nos štatistiku, o ktorej ste si isto už vytvorili mienku. Štatistiky sú jedna vec a realita, vec druhá. Vo väčšine potenciálnych kupujúcich cez internet, väčšmi drieme dilema ako sa zachová predávajúci a či to je vôbec reálna osoba. Nie je raritou naraziť na internete na nepoctivého predajcu, ktorý je samozvaným SZČO a na účty si zarába všakovakými podrazmi.
Zapáči sa vám napríklad inzerát na iPhone4, cena je výborná a tak neváhate, kontaktujete kupujúceho a dohodnete obchod. Všetko je kóšer až po kým vám balík nedorazí domov a vy, plný očakávania, rozbalíte v tom lepšom prípade iPhone prvej generácie. Donedávna tomu bolo tak, že ste mohli nahlásiť udalosť ako podvod na políciu, ktorá to šetrila niekedy menej, inokedy viac. Koniec koncov istota vrátenia peňazí v prípade, že vás niekto podviedol, bola minimálna. Ľady sa pohli aj v tejto oblasti E-commerce a či už eBay alebo Aukro chránia v takýchto prípadoch poškodených kupujúcich. Prvý menovaný na Slovensko ešte neprenikol ale v zahraničí mu tento systém aj vďaka platbám cez Paypal funguje. Hoci na Aukre zaznamenávame ročne približne len 0,5% transakcií, ktoré neboli pre kupujúceho ukončené úspešne, máme “Program ochrany kupujúceho (POK)”. Ak obchod neprebehol podľa pravidiel, výška náhrady, ktorú od nás môžete získať je až 333 €. Pre túto náhradu je potrebná komunikácia s políciou.
Sú to všetko nepríjemnosti, ktoré sa spájajú s obchodovaním na internete. Týmto spôsobom sa eBay a Aukro snažia minimalizovať počet nespokojných užívateľov. Kiežby sme žili v dobe, kde by programy ochrany ako POK existovať nemuseli a všetci by obchodovali šťastne až kým by nepomreli.
Celá debata | RSS tejto debaty