Drahé zľavy

30. novembra 2010, aukro, E-commerce

Vzorový start-up projekt, jedna z najnavštevovanejších stránok na svete, tisíce zliav denne a za pár desiatok mesiacov z nulovej hodnoty na odhadovanú hodnotu 4mld USD.  Ak ste tipovali, že ide o Groupon.com, gratulujem, trafili ste.

Andrew Mason, „otec“ groupon.com, znamenite spojil WOM marketing, sociálne siete a obchodníkov, či poskytovateľov služieb, ktorí chceli predať viac alebo sa len dostať do povedomia. Skupinové zľavy môžeme pokojne nazvať šikovným novorodencom v rámci E-commerce, ktorý sa svojej šance riadne chytil.  Spoločnosť založená pred 2 rokmi (november 2008) s nulovými príjmami sa dnes hrdo pýši s pravidelným mesačným ziskom, ktorý presahuje 50mil. USD !

Úspešný samorast okamžite zaujal internetové giganty, vládnuce svetovému internetu. Už na začiatku tohto roka sa spoločnosť Yahoo! Údajné pokúšala odkúpiť Groupon.com za 2 až 3 mld. USD, no neúspešne. Najnovšie informácie vravia, že spoločnosť Google údajné už odkúpila väčšinový podiel tejto zlatej bane za 2,5mld USD. Dôvera v túto informáciu však nie je najvyššia, keďže pochádza z pomerne neznámeho webu VatorNews, ktorý sa však odvoláva na interný zdroj zo spoločnosti Google. Samotnej správe zrejme nedôveruje ani spomínaný server, keďže za titulkom nevynechali otáznik.

Je možné, že celé to dopadne ešte úplne inak, keďže mimo iných majú o Gruopon záujem giganty ako Amazon, eBay či Wallmart.